Arçelik
Arçelik
19.01.2024

Ödeme Sistemleri 1000TR Hata Kodları: Nedir, Nasıl Çözülür?

Arçelik ödeme sistemleri ile müşterilerinizden kolaylıkla ödeme alabilirsiniz. Ancak hem müşterilerinize hem de size kolaylık sağlayan bu cihazlarda bazen hata kodları ile karşılaşmanız mümkün. Hataları çözmenin yolu ise hata kodlarının anlamlarını ve buna bağlı olarak yapılması gerekenleri bilmekten geçiyor.

O halde gelin, Arçelik ödeme sistemleri 1000TR cihazlarında karşılaşabileceğiniz hata kodlarını, kodların anlamlarını ve çözümlerini birlikte inceleyelim.  

H70: Kağıt Yok ya da Yazıcı Kapağı Açılmış

Cihazın ekranında H70 hata kodu ortaya çıkarsa bu durum, yazıcıda kağıdın bittiği ya da yazıcının kapağının açıldığı anlamına gelir. Eğer yazıcıda kağıt bulunmuyorsa yeni kağıt yerleştirerek bu sorunu çözmeniz mümkün.

Ancak yazıcıda kağıt bulunmasına rağmen bu hatayı alıyorsanız yazıcı kapağı sıkışmış olabilir. Bunun için yazıcının kapağını kare anahtarla veya yazıcının yanındaki siyah butona basarak açtıktan sonra doğru bir şekilde tekrar kapatarak sorunu çözebilirsiniz.  

H71: Yazıcı Fazla Isınmış

Cihazın yazıcısında bazen fazla ısınma olabilir. Böyle bir durumda da H71 hata kodu ortaya çıkar. Fazla ısınma sorununu gidermek için yazıcının kapağını açarak bir süre beklemenizde fayda var. Yazıcının sıcaklığı normale döndüğünde cihazı tekrar kullanmaya başlayabilirsiniz.

H88: Sertifika Doğrulama Hatası

Cihazda karşılaşabileceğiniz bir diğer hata kodu olan H88, sertifika doğrulama hatası anlamına gelir. Hatanın giderilmesi için de ACS üzerinden doğru sertifika içeren OTA konfigürasyon atamasının yapılması gerekir. Bu işlemin gerçekleştirilmesi için yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekir.

H92: Mali Uygulama Doğrulanamadı

Cihazda işlem yapabilmek için mali uygulama doğrulanmalıdır. Doğrulanmadığı takdirde H92 hata kodu yani “Mali uygulama doğrulanamadı” hatası ile karşılaşabilirsiniz.

Mali uygulaması ataması yapılarak hata çözülebilir. ACS üzerinden doğru imza içeren mali uygulama atamasının yapılması için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz. Teknik destek sayesinde cihazda yazılım güncellemesi yapılır ve cihaza doğru imza içeren mali uygulama indirilir.

H60: Raporlama İçin Herhangi Bir Kayıt Bulunamadı

Cihazda ortaya çıkabilecek bir diğer hata olan H60 hata kodu, “Raporlama için herhangi bir kayıt bulunamadı” anlamına gelir. Bu uyarıyı kapatmak için cihazın geri tuşuna basmanız yeterlidir.

H79: Servis Modunda Bu işleme İzin Verilmez

Cihaz servis modundayken işlem yapılmaya çalışılırsa H79 hata kodu ile karşılaşmanız mümkün. Bu hatanın giderilmesi için de yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz. Servis sayesinde cihaz, servis modundan çıkarılıp kullanıcı moduna alınır ve böylece cihazda işlem yapabilirsiniz.  

H90: Cihaz Durum Bilgisi Geçici Kapalı

Cihaz durum bilgisi alınamıyorsa H90 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Güvenlik Servis Sağlayıcı olan TSM üzerinden cihazın hurda durumunun kaldırıldığına emin olduktan sonra cihaza güncelleme yapılarak bu hata çözülebilir. Yetkili servis ile iletişime geçerek bu işlemin yapılmasını sağlayabilirsiniz.

H91: Cihaz Durum Bilgisi Hurda

H91 hata kodu da tıpkı H90 hatası gibi cihaz durum bilgisi ile ilgilidir. Bu hatanın giderilmesi için de öncelikle cihazın hurda durumunun TSM üzerinden kaldırılmış olması gerekir. Daha sonrasında cihaza güncelleme yapılarak hata çözülebilir. H91 hatasının giderilmesi için de yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H84: Önce Z Raporu Alınmalı

Cihazda “Önce Z raporu alınmalı” anlamına gelen H84 hata kodu ile karşılaşırsanız yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekir. Teknik destek sayesinde servis menüsü altından Z raporu alınarak hata giderilebilir.

H10: Güvenli Alan İletişim Hatası

Cihazın güvenli alanında bir iletişim hatası oluşursa H10 hata kodu ortaya çıkar. Cihazı güçten kesip yeniden başlatarak hatanın çözülüp çözülmediğini kontrol edebilirsiniz. Eğer hata devam ediyorsa anakarttan çıkan bağlantıların kontrol edilmesi ve gerekirse bağlantı kablolarının değiştirilmesi için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H32: EKÜ Hafıza Dolmak Üzere

Elektronik kart ünitesi anlamına gelen EKÜ, cihazın hafızasıdır. Eğer EKÜ hafızasında az yer kaldı ise cihaz, H32 hata kodu ile sizi bu konuda bilgilendirir. Yetkili servis ile iletişime geçerek cihaza yeni EKÜ yerleştirebilir ve mali ayarlardan yeni EKÜ kurulumunu yaptırabilirsiniz.

H33: EKÜ Hafıza Dolmuş

EKÜ hafızası tamamen dolduğunda H33 hata kodu ile karşılaşırsınız. Bu hatanın giderilmesi için de tıpkı H32 hata kodunda olduğu gibi yetkili servis ile iletişime geçerek cihaza yeni EKÜ taktırmanız ve kurulumunu yaptırmanız gerekir.

H34: Eski ya da Kapatılmış EKÜ Hafıza Takılmış

Cihazın EKÜ hafızasında problem çıkmaması için EKÜ değişimi sırasında yeni EKÜ takılmasına dikkat etmelisiniz. Eğer cihaza eski veya kapatılmış bir EKÜ takılırsa H34 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Böyle bir durumda cihaza yeni EKÜ taktırmak için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H35: Başka Cihaza Ait EKÜ Hafıza Takılmış

Başka cihaza ait EKÜ hafızasını cihaza takarsanız H35 hata kodu ortaya çıkar. Bu hatanın giderilmesi için de EKÜ değişimi yapılması gerekir. Yeni EKÜ taktırmak ve kurulumunu yaptırmak için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H36: EKÜ Hafıza Veri Hatası

EKÜ hafızasında veri hatası meydana gelirse H36 hata kodu ile karşılaşırsınız. Bu hatanın giderilmesi amacıyla EKÜ değişimi yapılması ve yeni EKÜ hafızasının kurulumu için yetkili servisle iletişime geçmelisiniz.

H37: EKÜ Hafıza İletişim Hatası

EKÜ hafızası ve cihaz arasında iletişim sorunu oluşursa H37 hata kodu ile karşılaşmanız mümkün. Bu hatanın çözümü için öncelikle cihazın mevcut EKÜ hafızası çıkarılarak EKÜ konnektöründe bir temassızlık olup olmadığı kontrol edilmelidir. Eğer bu kontrolden sonra da sorun devam ediyorsa cihaza yeni EKÜ takılmalı ve kurulumu yapılmalıdır. Tüm bu işlemlerin yapılması için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H19: Hafıza Alanı Boş Değil

Cihazın hafızası dolarsa “Hafıza alanı boş değil” anlamına gelen H19 hata kodu ortaya çıkar. Kurulu mali hafızaya tekrar kurulum yapılamayacağı için cihaza yeni mali hafıza kurulumu yapılması gerekir. Bunun için de yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H21: Mali Hafıza Kurulumu Yapılmamış

Cihazın düzgün bir şekilde çalışması için mali kurulumu yapılmalıdır. Mali kurulum yapılmazsa H21 hata kodu ortaya çıkar. Hatanın giderilmesi için yetkili servis ile iletişime geçerek cihazın mali kurulumunu yaptırabilirsiniz.

H22: Cihaz Mali Hale Alınmamış

Mali kurulum yapıldıktan sonra da cihazı mali hale getirmek gerekir. Malileştirme yapılmadığı takdirde H22 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Cihazın malileştirme işlemi için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H31: EKÜ Hafıza Kurulumu Yapılmamış

Cihazın kurulumunda bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta EKÜ hafızasıdır. EKÜ hafızası kurulumu yapılmazsa cihazda H31 hata kodu ortaya çıkar. Hatanın giderilmesi için yetkili servis ile iletişime geçerek EKÜ hafıza kurulumunu yaptırabilirsiniz.

H42: Kısım Tanımı Yapılmamış

Cihazda doğru bir şekilde işlem yapabilmek için kısım tanımlamalarının yapılması gerekir. Kısım tanımı yapılmadıysa cihazda H42 hata kodu ortaya çıkar.

Bu hatayı çözmek için ilk olarak işletme sahibi ile Token İşyeri Paneli üzerinden kısım tanımlamalarını kontrol etmelisiniz. Daha sonrasında cihazın internet bağlantısını kontrol ettikten sonra “Satışlarım” uygulamasına giriş yaparak cihazın kısım tanımlarını almasını sağlayabilirsiniz.  

H43: KDV Tanımı Yapılmamış

Cihazda karşılaşabileceğiniz bir diğer tanımlama hatası da KDV tanımlarıdır. KDV tanımları yapılmadığı ya da tanımlamaların cihaza aktarımı sağlanamadığı durumlarda H43 hata kodu ortaya çıkar.

Bu hatayı çözmek için ilk olarak işletme sahibi ile Token İşyeri Paneli üzerinden KDV tanımlamalarını kontrol etmelisiniz. Daha sonrasında cihazın internet bağlantısını kontrol ettikten sonra “Satışlarım” uygulamasına giriş yaparak cihazın KDV tanımlarını almasını sağlayabilirsiniz.  

H44: Ürün Tanımı Yapılmamış

Cihaz tarafından ürünlerin doğru bir şekilde okunması için ürün tanımlamaları yapılmalıdır. Ürün tanımları yapılmadıysa H44 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz.

Bu hatayı çözmek için ilk olarak işletme sahibi ile Token İşyeri Paneli üzerinden ürün tanımlamalarını kontrol etmelisiniz. Daha sonrasında cihazın internet bağlantısını kontrol ettikten sonra “Satışlarım” uygulamasına giriş yaparak cihazın ürün tanımlarını almasını sağlayabilirsiniz.  

H12: Güvenli Alan Kapağı Açıldı

Cihazın güvenli alan kapağında bir sorun olması halinde H12 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Bu hatanın giderilmesi için switch arızalı ise değiştirilmeli ve sonrasında cihazda müdahale temizliği yapılmalıdır. Tüm bu işlemlerin yapılması için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H13: Güvenli Alan Ağ Koruması Bozulmuş

Güvenli alan ağ koruması bozulursa cihazda H13 hata kodu ortaya çıkar. Bu hata sonucunda cihazın mali hafızası ve EKÜ hafızası değiştirilmelidir. Yeni mali hafıza ve EKÜ hafıza kurulumu için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H14: Güvenli Alan Pili Bitmiş

Cihazda karşılaşabileceğiniz bir diğer hata kodu olan H14, güvenli alan pili bitmiş anlamına gelir. Bu hata ile karşılaşırsanız yetkili servis ile iletişime geçerek cihazda mali hafıza ve EKÜ değişimi yaptırmanız gerekir.

H20: Mali Hafıza İletişim Hatası

Cihaz ve mali hafıza arasında bir iletişim sorunu olması halinde H20 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Cihazı güçten kesip yeniden başlatarak sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edebilirsiniz. Eğer bu işlemden sonra sorun çözülmezse mali hafıza ve anakart bağlantılarının kontrolü, gerekirse bağlantı kablolarının değişimi ve mali hafıza ile EKÜ değişimi için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H23: Mali Hafıza Doldu

Cihazın mali hafızası dolarsa H23 hata kodu ortaya çıkar. Yetkili servis ile iletişime geçerek cihaza yeni bir mali hafıza ve EKÜ kurulumu yaptırabilirsiniz.

H24: Başka Kasaya Ait Mali Hafıza Takılmış

Cihaza başka kasaya ait bir mali hafıza takılırsa H24 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Böyle bir durumda cihaza yeni bir mali hafıza takılması gerekir. Mali hafıza ve EKÜ kurulumu için de yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H29: Mali Hafıza Bütünlük Hatası

Cihazda H29 hata kodu ortaya çıkarsa bu durum, mali hafızada bütünlük hatası olduğu anlamına gelir. Yetkili servis ile iletişime geçip cihazın mali hafıza ve EKÜ değişimini yaptırarak sorunu çözebilirsiniz.  

H30: EKÜ Hafıza Takılı Değil

Cihazın EKÜ hafızası takılı değilse bu durum, H30 hata kodu ile ortaya çıkar. Cihaza EKÜ hafızasını taktırmak ve kurulumunu yaptırmak için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H73: Olay Kaydı Veri Bütünlük Hatası

Cihazda karşılaşabileceğiniz bir diğer hata kodu olan H73, olay kaydı veri bütünlük hatası anlamına gelir. Bu hatanın giderilmesi için yetkili servis ile iletişime geçerek cihazın mali hafızası ve EKÜ hafızası değiştirilmelidir.

H74: Zaman Bilgisi Değişikliği

Cihazın saat ve tarih bilgileri güncel değilse H74 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Bu sorunu çözmek için cihazın “Tarih, Saat Ayarları” bölümünden tarih ve saat bilgilerini güncelleyebilirsiniz. Eğer tarih ve saat bilgileri doğru olmasına rağmen bu hatayı alıyorsanız cihazın mali hafızası ve EKÜ hafızasının değişmesi gerekir. Bu işlem için de yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H76: Olay Kayıt Verisi Silinmiş

Cihazda olay kayıt verisi silindiyse H76 hata kodu ortaya çıkar. Bu sorunun çözülmesi için cihazın mali hafızası ve EKÜ hafızası değiştirilmelidir. Değişim ve kurulum için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H78: Önceki EKÜ İle Z Raporu Alın

Cihazın mevcut EKÜ’sü ile Z raporu alınması gerekirse H78 hata kodu ortaya çıkar. Mevcut EKÜ ile Z raporu alınması ve rapordan sonra kurulumun tekrar yapılması için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H94: Negatif Tutarlı İşlem

Cihazda karşınıza çıkabilecek H94 hata kodu, negatif tutarlı işlem anlamına gelir. Bu sorunun çözülmesi için cihazın mali hafızası ve EKÜ hafızası değiştirilmelidir. Değişim ve kurulum için yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

Arçelik ödeme sistemleri 1000TR cihazlarınızda oluşan tüm bu hatalardan veya farklı arızalardan kaynaklı olarak yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekirse 0850 210 0 888 numaralı çağrı merkezini arayabilir ya da “Servis Randevu” sayfası üzerinden randevu oluşturarak teknik destek hizmeti talep edebilirsiniz.