Arçelik
Arçelik
19.01.2024

Ödeme Sistemleri 300TR Hata Kodları: Nedir, Nasıl Çözülür?

Arçelik teknolojisi ile geliştirilmiş ödeme sistemleri sayesinde müşterilerinizden kolaylıkla ödeme alabilirsiniz. Ancak POS cihazlarında işlemden veya sistemden kaynaklı olarak bazen hatalar ortaya çıkabilir.

“Bu hataları çözmek için ne yapmak gerekir?” diye düşünüyorsanız öncelikle hatanın ne olduğunu, neden kaynaklandığını bilmenizde fayda var. Hataların nedenini ve buna bağlı olarak çözümlerini bilmenin yolu ise hata kodlarının anlamlarını öğrenmekten geçiyor. O halde gelin, Arçelik ödeme sistemleri 300TR ürünlerinde karşılaşabileceğiniz hata kodlarını birlikte öğrenelim.

H10: Güvenli Alan İletişim Hatası

POS cihazının ekranında H10 hata kodunu görürseniz bu kod, güvenli alan iletişim hatası anlamına gelir. Mali hafıza zarar gördüğünde bu hata kodu ortaya çıkar. Yetkili servis ile iletişime geçilerek mali hafıza değişimi yaptırılabilir. Ancak mali hafıza değişimi yapılmadan önce mutlaka hata nedeni öğrenilmelidir.

H12: Güvenli Alan Kapağı Açıldı

POS cihazı kullanımında karşılaşabileceğiniz bir diğer hata kodu olan H12, “Güvenli alan kapağı açıldı” anlamına gelir. Bu hata durumunda yetkili servis ile iletişime geçilerek kontak problemi giderilmelidir. Sorun çözüldükten sonra ise yetkili müdahale ekranından cihaz modunu kullanıcı moduna alarak cihazı tekrar kullanıma açabilirsiniz.

H13: Güvenli Alan Ağ Koruması Bozulmuş

H13 hata kodu da tıpkı H10 hatası gibi mali hafıza zarar gördüğünde ortaya çıkar. “Güvenli alan ağ koruması bozulmuş” anlamına gelen bu hatanın çözülmesi için yetkili servis ile iletişime geçmeli ve mali hafızanın değişimini yaptırmalısınız. Ancak mali hafıza değiştirilmeden önce mutlaka hata nedenini öğrenmelisiniz.

H19: Hafıza Alanı Boş Değil

POS cihazının mali hafızası dolarsa H19 hata kodu yani hafıza alanı boş değil hatası ile karşılaşabilirsiniz. Böyle bir durumda mali hafızanın değişimi için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H20: Mali Hafıza İletişim Hatası

Karşılaşabileceğiniz bir diğer hata olan H20, mali hafıza iletişim hatası anlamına gelir. Bu hatanın ortaya çıkması halinde ilk olarak cihazın elektriğini keserek hatanın çözülüp çözülmediğini kontrol edebilirsiniz. Ancak hata düzelmezse yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekir.

H21: Mali Hafıza Kurulumu Yapılmamış

POS cihazının düzgün bir şekilde çalışması için mali hafıza kurulumu yapılmalıdır. Cihazda mali hafıza kurulumu yapılmazsa H21 hata kodu ile karşılaşmanız mümkün. Bu hata ortaya çıktığında ise mali hafıza kurulumunun yapılması için yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H22: Cihaz Mali Hale Alınmamış

Cihazın mali hale alınmadığı durumlarda H22 hata kodu ortaya çıkar. Cihazın malileştirilmediğini belirten bu hatanın çözülmesi için de yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekir.  

H23: Mali Hafıza Doldu

POS cihazının mali hafızası dolarsa “Mali hafıza doldu” anlamına gelen H23 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Bu hatayı çözmek için yetkili servis ile iletişime geçerek mali hafıza kurulumu yaptırarak cihazı malileştirmelisiniz.

H29: Mali Hafıza Veri Hatası

Cihazda mali hafıza veri hatası meydana gelirse H29 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. H29 hatasını çözmek için de ilk olarak cihazın elektrik bağlantısını kesmeli ve sonrasında cihazı tekrar çalıştırmalısınız. Bu işlemden sonra hata devam ederse yetkili servis ile iletişime geçebilirsiniz.

H30: EKÜ Hafıza İletişim Hatası

Elektronik kart ünitesi anlamına gelen EKÜ, POS cihazlarının hafızasıdır. Bu ünitede bir iletişim hatası yaşanırsa cihazın ekranında EKÜ hafıza iletişim hatası anlamına gelen H30 hata kodunu görebilirsiniz.

İletişim hatasını düzeltmek için cihazın elektrik bağlantısını kesip cihazı tekrar çalıştırmanız gerekir. Eğer bu işlemden sonra da hata devam ederse yetkili servis ile iletişime geçerek teknik destek talep edebilirsiniz.

H31: EKÜ Hafıza Kurulumu Yapılmamış

POS cihazının çalışması için tıpkı mali hafıza gibi EKÜ hafızasının kurulumu yapılmalıdır. EKÜ hafızasının kurulumu yapılmazsa H31 hata kodu ortaya çıkar. Hatanın giderilmesi için yetkili servis ile iletişime geçerek EKÜ hafıza kurulumu yaptırabilirsiniz.

H33: EKÜ Hafıza Dolmuş

Cihazın EKÜ hafızası dolarsa H33 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Dolan EKÜ hafızasının değişimi için de yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz. Yetkili servis, cihazdan Z raporu aldıktan sonra EKÜ değişimini ve kurulumunu yapar. Böylece H33 hatası ortadan kalkar.

H34: Eski EKÜ

POS cihazının EKÜ hafızasında problem çıkmaması için yeni EKÜ kullanılmalıdır. Eğer cihaza eski, kullanılmış bir EKÜ takılırsa cihazda H34 hatası ortaya çıkar. Cihaza yeni EKÜ takılarak bu hata çözülebilir.

H35: Başka EKÜ Hafızası

Cihazın EKÜ hafızası dolması halinde farklı bir cihazın EKÜ hafızasını cihaza takabilirsiniz. Ancak bu, cihazda başka EKÜ hafızası anlamına gelen H35 hata kodu ile karşılaşmanıza neden olur.

Böyle bir sorunla karşılaşmamak için cihazın mevcut EKÜ’sünü kullanmanızda fayda var. Mevcut EKÜ’nün hafızası dolu ise Z raporu alıp yeni EKÜ takarak sorunu çözebilirsiniz.

H36: EKÜ Hafıza Veri Hatası

Cihazda H36 hata kodu ortaya çıkarsa bu, POS cihazında EKÜ hafıza veri hatası yaşandığı anlamına gelir. Cihazın elektrik ile bağlantısını kesip tekrar açarak bu sorunu çözmeniz mümkün. Ancak bu işlemden sonra da hata devam ediyorsa yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

H37: EKÜ Hafızası Az

EKÜ hafızasında az yer kalırsa cihaz, H37 hata kodu ile sizi bu konu hakkında bilgilendirir. Böylece yeni EKÜ’nüz yoksa temin ederek EKÜ hafızasının dolmasına karşı önlem alabilirsiniz.  

H42: Kısım Tanımı Yapılmamış

POS cihazından doğru bir şekilde ödeme almak için cihazı kullanmadan önce çeşitli ayarlamaların yapılması gerekir. Bunlardan biri de kısım tanımlamalarıdır. Kısım tanımlarınız yapılmadığı takdirde H42 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Kısım tanımlarını yaparak bu hatayı çözebilirsiniz.

H43: KDV Tanımı Yapılmamış

Cihazın kullanımında yapmanız gereken bir diğer ayarlama KDV tanımıdır. Cihazda KDV tanımı yapılmazsa H43 hata kodu ortaya çıkar. KDV tanımlarını yaparak bu hatayı çözmeniz mümkün.

H70: Kağıt Yok ya da Yazıcı Kapağı Açılmış

POS cihazından fiş kesmek için cihazın içinde kağıt olması gerekir. Kağıt olmadığı veya yazıcı kapağı iyi kapanmadığı durumlarda H70 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. Cihaza kağıt takarak ve yazıcı kapağını düzgün bir şekilde kapatarak bu sorunu çözebilirsiniz.  

H71: Yazıcı Isınmış

Yazıcı fazla ısınırsa H71 hata kodu ortaya çıkar. Yazıcı sıcaklığının normale dönmesi için bir süre beklemelisiniz. Sıcaklık normale dönünce tekrar işlem yapabilirsiniz.

H72: Girilen Tarih-Saat Bilgisi Eski

Ödeme takibi yapabilmek ve fişleri doğru bir şekilde kesebilmek için cihazda tarih ve saat ayarlaması yapılmalıdır. Ancak bu bilgiler güncel değilse cihazda H72 hata kodu ile karşılaşmanız mümkün. Cihazın tarih ve saat bilgilerini güncelleyerek bu hatayı çözebilirsiniz.

H75: Girilen Barkod Bilgileri Başka Bir Ürün İçin Tanımlanmış

Cihaza girilen barkod bilgileri başka bir ürüne tanımlanmış ise H75 hata kodu ortaya çıkar. Bu hata ile karşılaştığınıza işlemi tekrarlamanız gerekir.

H51: İşlemden Vazgeçildi

Cihazda yapılan işlemin gerçekleşmemesi halinde “İşlemden vazgeçildi” anlamına gelen H51 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz. İşlemi yeniden deneyerek bu sorunu çözebilirsiniz.

H52-H54: Reddedildi

Cihazda yapılan işlem reddedilirse H52 ve H54 hata kodları ile karşılaşmanız mümkün. Bu hata sonucunda ret sebebini öğrenmek ve sorunu çözmek için banka ile iletişime geçmelisiniz.  

H53: Bağlantı Yok

Cihazda bağlantı sorunu varsa bağlantı yok anlamına gelen H53 kodu ortaya çıkar. Cihazın bağlantı kurup kurmadığını kontrol etmek için göstergeleri takip etmenizde fayda var.

Arçelik ödeme sistemleri 300TR cihazlarınızda oluşan tüm bu hatalardan veya farklı arızalardan kaynaklı olarak yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekirse 0850 210 0 888 numaralı çağrı merkezini arayabilir ya da “Servis Randevu” sayfası üzerinden randevu oluşturarak teknik destek hizmeti talep edebilirsiniz.